Publikacje

Najnowsze

Bazą do świadczenia na wysokim poziomie usług cloud computing dla firm sektora finansowego jest zintegrowana platforma obliczeniowa zespalająca serwery, sieć, pamięci masowe i oprogramowanie.

Akademia rodzinnych finansów i Biuro rachunkowe Aspres ogłaszają konkurs na biuro księgowe najbardziej przyjazne dla firm rodzinnych. Aplikacje do konkursu proszę składać na adres konkurs@akademiarodzinnychfinansow.pl.


Opublikowany przez Zbigniew Wyrzykowski | 2013-04-16

Usługi spedycyjne




Spedycja morska prowadzona poprzez transport kontenerów morskich prawie zupełnie zdominowała światową spedycję morską i wyparła transport drobnicowcami.

Jednostki drobnicowe jako droższa opcja dla kontenerowców są w głębokim odwrocie. Obecnie aż dziewięćdziesiąt dwa procent drobnicy w kontenerach transportuje się.

Nowoczesny transport morski realizowany jest w bazowych dwóch rodzajach. Starsza z form transportu morskiego to transport wodny drobnicy statkami zwanymi masowcami. Przy udziale spedycji morskiej tego typu przede wszystkim transportowane są produkty sypkie lub płynne. Pozostała część surowców transportowana jest przy użyciu kontenerów w globalnej logistyce morskiej. Wprowadzenie kontenerów morskich wygenerowało wielkie globalne oszczędności szczególnie jeśli chodzi o czas rozładunku i załadunku okrętów w portach.

Polska jest krajem, przez które przepływają 2 potencjalnie żeglowne rzeki. Pomimo że transport śródlądowy drogą wodną jest najtańszą formą frachtu z południa kraju do bałtyckich portów nad Morzem Bałtyckim to potrzeba ogromnych nakładów finansowych w odbudowę dróg wodnych nie daje szans na rozwój tej formy spedycji. W przeciwieństwie do transportu lądowego transport morski w Polsce, a szczególnie transport morski kontenerów ma się całkiem dobrze.

Spedycja morska w Gdyni oraz Gdańsku rok do roku odnotowuje istotny wzrost tonażu produktów przechodzących przez nasze trzy najbardziej znaczące porty. Ze względu na bardziej konkurencyjne ceny oraz lepsze cenniki na rozładunek towarów porty w Gdańsku i Gdyni z sukcesami konkurują z większymi portami bałtyckimi czy północnymi takimi jak: Rostock, Rotterdam czy Ryga. Najbardziej imponujący wzrost uzyskuje transport kontenerów z Gdyni, gdzie w kontenerach na wielkich kontenerowcach transportowane są ciężarówki, odbieranych jest wiele towarów przemysłowych z Malezji, Tajlandii czy Chin.

Wymiary stalowych kontenerów morskich są jednolite, dzięki czemu transportowcy łatwo obliczać mogą ilość i objętość produktów, jaka się zmieści do każdego kontenera. Solidna budowa kontenera dodatkowo załadowane do niego produkty chroni przed uszkodzeniami w transporcie lub przed wiatrem. Wynajem kontenerów morskich prowadzą w polskich portach morskich w Gdyni, Gdańsku a także Świnoujściu specjalistyczne firmy transportowe. Bardziej precyzyjne specyfikacje techniczne dotyczące różnych rodzajów kontenerów, cenniki wynajmu kontenerów, jak również kontaktowe dane firm, które w Polsce oferują usługi wynajmu na cele związane z transportem kontenerów morskich udostępnia agencja celna portów w Świnoujściu, Gdyni i Gdańsku.

Oto co uchwycił nasz reporter


biznes
finanse
pieniądz


Fatal error: Call to undefined function getTagLabel() in /home/carinio/domains/akademiarodzinnychfinansow.pl/public_html/skins/b2business/sub.html.php on line 90